Cliënten beoordelen ons met een 8.2
U bevindt zich hier: Home > Klachtenregeling

Klachtenregeling

Het kan zijn dat u niet tevreden bent over de voorlichting, de behandeling, begeleiding of bejegening van Tactus. We hopen dan dat u dat zo snel mogelijk duidelijk maakt, zodat we kunnen kijken wat er aan de hand is. Dat geeft ons de mogelijkheid een oplossing te zoeken of een fout te herstellen.

Waar kunt u een klacht indienen?
U kunt altijd een officiële schriftelijke klacht indienen bij de klachtencommissie. Dit kan door het schrijven van een brief, maar u kunt ook het Formulier Klachtenregeling hiervoor gebruiken.
Na ontvangst van uw schriftelijk klacht sturen wij u binnen vijf werkdagen een ontvangstbevestiging en informatie over de verdere procedure.

We stellen het echter op prijs dat u er eerst met uw contactpersoon bij Tactus probeert uit te komen. Als dat niet lukt, vraag dan naar zijn/haar leidinggevende en probeer het met hem/haar op te lossen.
Als u als cliënt gebruik maakt van onze zorg, dan kunt u ook een beroep doen op een patiëntenvertrouwenspersoon (PVP). De PVP informeert cliënten over hun rechten en ondersteunt hen bij het opkomen voor hun rechten. Ook begeleiding van cliënten bij klachten hoort daar bij. De PVP is niet in dienst van Tactus, maar van een onafhankelijke landelijke stichting. De PVP neemt de wens van de cliënt tot richtlijn.
Voor meer informatie over de PVP kunt u:

  • Bellen met de PVP helpdesk 0900 444 88 88 (€ 0,10 per minuut)
  • Per e-mail informatie vragen via de knop contact op www.pvp.nl

Lees meer in de folder Klachtenregeling

Leden klachtencommissie
De heer D.F.J. Hoekstra, lid, arts/gedragsdeskundige
De heer D. Soykan, lid, adviseur en trainer
Mevrouw A. Stevens, lid, psychiater
Mevrouw F.H.W. Teekman, lid, rechter
De heer L.T. Vogel, voorzitter, rechter
De heer J. Vlug, lid, advocaat
Mevrouw H.N. Doornwaard-Van der Plas, secretaresse van de commissie voor cliëntzaken
De heer T. Doornberg, personeelsadviseur, secretaris van de commissie voor medewerkerszaken