Spring naar content

Algemene informatie

Patiëntenvertrouwenspersoon

De patiëntenvertrouwenspersoon (pvp) is alleen voor klinische en onvrijwillige ambulante cliënten. De pvp informeert cliënten over hun rechten en ondersteunt hen bij het opkomen voor hun rechten. Begeleiding van cliënten bij klachten en bemiddeling bij klachten horen daar uitdrukkelijk bij.

De pvp is niet in dienst van Tactus maar van een onafhankelijke landelijke stichting. De pvp neemt de wens van de cliënt tot richtlijn. Voor meer informatie over de pvp kun je kijken op pvp.nl. Je kunt bellen met het Nationale Zorgnummer 0900 235 67 80 voor vragen of klachten.

De pvp ondersteunt cliënten wanneer zij vragen en/of klachten hebben over hun behandeling in de ggz.

Klinieken

  • Jachtlaan in Apeldoorn
  • Henri Dunantlaan in Apeldoorn
  • Piet Heinstraat in Zutphen
  • Willem Dreesstaat in Zutphen
  • Verlengde Ooyerhoekseweg Zutphen
    Henk van Dijk
    Telefoon: 06 174 316 02
    Mail: h.van.dijk@pvp.nl

Ambulante hulpverlening

Ambulante cliënten met een zorgmachtiging die geholpen worden op de overige locaties kunnen contact opnemen met de PVP Helpdesk.

PVP Helpdesk

T 0900 444 88 88 (0,10/min)
helpdesk@pvp.nl

Klacht anoniem via chat met pvp

Klinische en ambulante cliënten van de ggz kunnen via een chat anoniem ondersteuning krijgen van een patiëntenvertrouwenspersoon (pvp). Indien mogelijk wordt de vraag of klacht direct via de chat afgehandeld. Mocht er persoonlijke of telefonische ondersteuning nodig zijn en de cliënt gaat daarmee akkoord, dan kan dat alsnog worden geregeld. 

De chat is open van maandag t/m donderdag van 19.00 tot 21.00 uur en is bereikbaar via www.pvp.nl.

Gerelateerd

Heeft jouw partner, kind, ouder of andere naaste psychiatrische en/of verslavingsproblemen? Dan kun je als naaste misschien wel ondersteuning gebruiken van een familievertrouwenspersoon.
Het kan natuurlijk zijn dat je niet tevreden bent over de voorlichting, de behandeling, begeleiding of bejegening van Tactus. Wij hopen dan dat je dat zo snel mogelijk duidelijk maakt, zodat wij kunnen kijken wat er aan de hand is.
Voor algemene vragen, afspraak verzetten, advies of een aanmelding voor hulp kun je met ons contact opnemen. Omdat het ons samen wel lukt!